Sabtu, 9 Mei 2009

Keributan yang akan berakhir hanya di PRU13 nanti

Bahawa sesungguhnya saya sudah bosan dengan apa yang berlaku di DUN Perak itu, saya belek akhbar utusan, berita harian, beritanya langsung tiada nilai, mereka melapurkan apa yang telah
di olah mengikut selera mereka, yang mewajarkan semua tindakkan yang dilakukan oleh BN.

Saya beralih ke blog, coraknya begitu juga, kalau blog tersebut penyokong pakatan, maka mereka semuanya menyokong dan sebaliknya jika penyokong BN, semuanya menentang, begitulah yang kita akan jumpa.

Jadi apa yang sebenarnya yang saya cari ? saya cuba mencari kebenaran di sebalik apa yang berlaku, jika begitu dimanakah kebenarannya ? sebenarnya kita tidak akan menemui kebenaran, yang kita jumpa ialah kebenaran yang berasaskan kepentingan..................... contohnya......

Ada yang mengatakan bahawa BN yang berkuasa di peringkat pusat dan negeri sepatutnya mengambil tindakkan membubarkan sahaja DUN Perak sebagai jalan penyelesaian yang paling baik.

Masaalahnya didalam keadaan mood rakyat yang tidak suka kepada BN sekarang, adalah tidak munkin bagi BN mengambil keputusan tersebut yang sudah pasti merugikan mereka, jangankan nak bubarkan DUN Perak, nak menghadapi pilihanraya kecil pun mereka ketar gegar, macam orang kena demam malaria.

Oleh itu didalam keadaan mereka masih berkuasa di peringkat pusat, maka mereka sudah pasti akan mempertahankan untuk tidak membubarkan DUN Perak, walaupun apa yang akan berlaku, hatta memperalatkan polis, malah tidak mustahil mereka akan sanggup memperalatkan tentera sekali pun.

Kini cara yang paling seronok bagi mereka ialah berlindung di belakang Sultan Perak, apakah ini bermakna UMNO ni sangat menyokong raja ? sebenarnya dari sejarah yang lepas, UMNO hanya memperalatkan raja, jika raja tersebut memberikan keuntungan kepada mereka.

Mereka akan bermati-matian mempertahankan raja selagi raja tersebut boleh memberikan keuntungan kepada mereka , tetapi bila ianya tidak memberikan keuntungan lagi, mereka jugalah yang akan melucutkan kekebalan raja-raja, dan ini telah pun berlaku.

Oleh itu untuk mengharapkan kerajaan BN membubarkan DUN Perak, samalah seperti kita mengharapkan supaya kucing tumbuh tanduk, sesuatu yang tidak munkin berlaku, nak harapkan Sultan Perak pula membubarkan.........pun susah juga...............sebabnya ? tak boleh nak cerita ...nanti dikatakan derhaka pulak.

Oleh itu saya jangkakan keadaan kecoh di DUN Perak ini akan berlarutanlah sampai ke PRU13 nanti..............itulah hakikat yang terpaksa kita terima seadanya...............wallahuaklam.


Free Emoticon Courtesy of www.FreeSmileys.org

Tiada ulasan: