Jumaat, 13 Februari 2009

KALAU DIIBARATKAN DI MEDAN PERANG, SATU GENCATAN SENJATA DIPERLUKAN .

Apabila anda ketepi pantai, anda akan melihat ombak, ada masa ombak melambung tinggi dan ada masa pula ombak menurun, begitu jugalah dengan pergolakkan didalam parti-parti politik,
kalau beberapa bulan dulu, Barisan Nasional risau dan bimbang, tentang kemungkinan ada diantara anggotanya, yang akan melompat ke Pakatan Rakyat, kini giliran Pakatan Rakyat pula risau tentang kemunkinan anggotanya melompat ke BN .

  • Usaha BN pujuk Adun PKR Perak diteruskan

  • bn versus pkrKetua Penerangan Umno Perak, Datuk Sarani Mohamad berkata, rundingan untuk memujuk Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) PKR keluar parti di negeri itu masih berterusan.LAGI
  • 'Tunjuk tanda positif'
    Kemelut politik
Dari apa yang telah berlaku, jelas bahawa, satu pindaan didalam perlembagaan Malaysia, perlu dilakukan segera, jikalau tidak, sampai bila pun, masaalah ini tidak akan selesai .

Saya sangat percaya, jikalau pindaan dilakukan sekarang, kedua-dua pihak iaitu BN dan PR akan bersetuju, ini adalah kerana kedua-dua belah pihak telah merasa tertekan dengan apa yang berlaku

Jikalau selama ini, jika ada pihak pembangkang mencadangkan supaya dibuat pindaan, dipihak BN tidak akan bersetuju, kerana merasakan bahawa mereka berada dipihak yang kuat dan tidak munkin ada ahlinya yang akan melompat ke PR .
[DSC01868.JPG]

Begitu juga jika cadangan ini dibuat oleh BN beberapa bulan yang lepas, sudah pasti dipihak PR tidak mahu menyokongnya, kerana merasakan ianya akan merugikan mereka, kerana ada beberapa individu dari BN yang menunggu masa akan melompat ke PR .

Tetapi kini setelah keadaan, jika diibaratkan dimedan perang, tentera kedua-dua belah pihak mengalami kecederaan, dan kemusnahan yang sama teruk, maka adalah diyakini bahawa masing-masing memerlukan satu gencatan senjata, dan kedua-dua belah pihak dipercayai akan bersetuju terhadap cadangan tersebut .

Sebenarnya jika diadakan pungutan suara berkaitan isu ini, saya yakin sebahagian besar rakyat Malaysia tidak akan bersetuju berkaitan isu lompat melompat tersebut, walau diatas apa alasan sekali pun .

Lompat melompat ini, bukan sahaja menyebabkan ketidak setabilan, malah mengkhianati amanah rakyat, tidak bermoral, dan bermacam-macam lagi keadaan .

Oleh itu menjadi harapan sebilangan besar rakyat, agar ahli-ahli parlimen kita, boleh memikirkan perkara ini, dan membuang kepentingan peribadi masing-masing, lantas merangka suatu undang-undang anti lompat parti yang boleh di terima oleh kedua-dua belah pihak .

Semoga ianya boleh menjadi kenyataan didalam masa terdekat ini ............


1 ulasan:

.@blogger.com berkata...

BN dah cadangkan awal lagi, tetapi DSA yang tak setuju kerana harapkan anggota BN melompat kepada mereka. Tetapi itu tidak berlaku malahan anggota PR melompat ke BN, maka meeka rasakan perlu adanya akta lompat parti.

PAS buat HALAH. BN buat HARAM Memang pakatan ini pakatan HARAMJADAH namanya