Isnin, 2 November 2009

Menunggu ulasan dari Hassan Ali

Wah membingungkan sekali.............................siapakah di belakang penangkapan Dr Asri ini ?
Datuk Sri Najib Persoal Penahanan Asri, pemuda Pas pun membela Dr Asri sehingga ketua pemudanya Nasruddin Hassan Tantawi pun ingin jumpa Jais.

Marina Mahathir pun hadhir di Mahkamah menunjukkan sokongan, Zainah Anwar ketua Sister In Islam (SIS) juga hadhir, wah ........nampaknya ramai yang menyokong Dr Asri ni.............kalau semua golongan menyokong Dr Asri, maka siapa musuh Dr Asri ni..........

Kalau di Iraq atau di Indonesia, selepas berlaku pengeboman oleh kumpulan berani mati, mereka yang bertanggung jawab, biasanya dengan penuh bangga akan menelefon akhbar untuk memberitahu bahawa pengeboman tersebut dilakukan oleh kumpulan mereka.

Tetapi didalam kes pengeboman Dr Asri ini, sehingga kini tiada siapa yang mahu mengaku bertanggung jawab.

Yang jelas, semakin ramai yang menuding jari kepada Hassan Ali, Datuk Sri Najib secara tidak langsung menuduh Hassan Ali apabila beliau berkata "Saya tidak tahu apa motifnya. Tindakan ini (penahanan Asri) dibuat oleh (jabatan agama) kerajaan negeri (Selangor). Ia tiada kena mengena dengan kerajaan pusat.

Oleh kerana hassan Ali adalah exco agama, yang bertanggung jawab terhadap Jais, maka Hassan Ali tetap terkena tempiasnya, walau pun jika ada tangan-tangan lain yang melakukannya, namun nama Hassan Ali tetap terpalit, sehingga kini Hassan Ali masih belum muncul menjelaskan keadaan..............................




Tiada ulasan: