Rabu, 1 April 2015

PAS KENA TIPU

Apabila saya menulis mengatakan bahawa tidak berbaloi untuk Pas bergaduh dengan rakan-rakanya di dalam Pakatan Rakyat hanya di sebabkan hasrat nya mahu melaksanakan hukum hudud tetapi terpaksa pula mengemis dengan umno untuk mendapatkan sokongan kelulusan dari Parlimen.
Rakan-rakan saya begitu marah kepada saya sehingga ada yang sanggup mengeluarkan saya dari friendlist fb mereka kerana menuduh saya anti hudud.
Sedangkan hakikat sebenarnya bukan begitu, saya tegaskan berkali-kali bahawa saya tidak menentang hudud, malah menyokongnya tetapi dengan syarat biarlah usaha itu boleh membuahkan hasil dan bukan kena di perbodohkan oleh umno yang memang berusaha mengkucarkacirkan Pakatan Rakyat.
Namun geng-geng ustaz yang mengutamakan semangat dari kenyataan ini tetap tidak boleh terima pendapat saya malah mengepos pula ke wall fb saya surat terbuka kpd umat Islam dari Hj.Hadi....
Ternyata kalau beginilah cara berpolitik yang di ajar oleh Hj.Hadi kepada para pengikutnya, iaitu mengutamakan semangat dari kenyataan, maka jelaslah bahawa Pas akan semakin mundur.
Walaupun saya faham bahawa geng-geng walaq ini memegang prinsip, biar kalah tetapi mendapat keredhaan dari Allah dari menang dengan di iringi kemurkaan.
Akhirnya kerana bosan dengan sikap jumud ini, saya mengambil pendirian mahu mendiamkan diri tetapi bukan mudah bagi saya untuk melakukannya kerana jiwa saya tetap juga mahu bersuara.......tq.

Tiada ulasan: