Selasa, 24 Ogos 2010

Hanya satu Impian

Hafiz Yatim | Ogos 24, 10 4:32PM
karpal singh Menurut peguam Karpal Singh, tidak pernah dalam sejarah Malaysia, kebenaran diberikan bagi mencabar hasil penemuan sebuah suruhanjaya diraja.
Ini lagi satu kes, aku ni cubalah nak menyakinkan diri sendiri, bahawa kononnya di bawah pentadbiran Najib, sistem kehakiman kita telah semakin baik, namun apa yang aku tunggu-tunggu nampaknya tidak menjadi malah menjadi sebaliknya.

Apabila melihat pertelingkahan di antara Nik Aziz dengan Karpal Singh berkaitan Hukum Hudud dan pelbagai ulasan dari pelbagai pihak selepas itu, harapan aku untuk melihat perubahan pemerintahan di Malaysia selepas PRU13 nanti munkin tinggal harapan sahaja.

Oleh itu aku pun memujuk diriku supaya menerima PM Najib seadanya, aku tidak menaruh harapan supaya Najib memberi aku  wang berguni-guni, bukan itu yang aku pinta, yang aku mahu dan munkin dikalangan sesetengah rakyat Malaysia yang lain ialah kembalikanlah kebebasan kesemua sistem penguatkuasaan kita dari Polis, Sprm, Pendakwaraya dan seterusnya badan Kehakiman dan lain-lain.

Namun dari apa yang berlaku ini membuatkan diriku kembali kesangkar lamaku iaitu meletakkan harapan kepada Pakatan Rakyat, aku sedar bahawa melalui isu Hudud boleh menyebabkan Pakatan Rakyat menjadi Pakatan Hantu, oleh itu aku berharap Nik Aziz berhentilah meniupkan terompit Hudud itu, bukan aku tak sokong Hudud, aku sokong 200%, cumanya aku bimbang melalui isu Hudud boleh menyebabkan harapan aku terhadap perubahan yang diinginkan seperti diatas boleh berkecai.







Tiada ulasan: