Khamis, 29 Oktober 2009

Kalau lompat, isteri tercerai talak tiga.

Hari ini seekor lagi katak berjaya melompat keluar dari kandangnya, walau macammana pun katak yang melompat hari ini, melompat keluar kerana menyedari, bahawa tuannya akan mengusirnya keluar pada bila-bila masa sahaja.

Antara sebab tuannya mahu mengusirnya keluar, ialah kerana sifat malasnya yang keterlaluan didalam menjaga kebajikan keluarganya.

Begitulah lebih kurang kisah sebenarnya yang dialami oleh katak ini sehingga mendorong Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim iaitu Menteri Besar Selangor pada pagi ini, mengusulkan kepada PKR agar mendesak Badrul Hisham melepaskan jawatan wakil rakyat.


ADUN Pelabuhan Klang Badrul Hisham Abdullah, sejak beberapa bulan lalu menimbulkan spekulasi bakal menyertai Umno, membuat pengumuman itu di sebuah hotel di Kuala Lumpur sebentar tadi.

Beliau sejak sekian lama menimbulkan masalah dalam parti itu apabila didakwa tidak menjalankan tugasnya sebagai wakil rakyat di situ.

Menurut kenyataan pejabat menteri besar hari ini, kerajaan Selangor prihatin terhadap aduan penduduk di Pelabuhan Klang mengenai ketidakupayaan Badrul Hisham menjalankan kewajipan beliau sebagai wakil rakyat.

Badrul menang kerusi DUN Pelabuhan Klang dalam pilihan raya umum dengan majoriti 4,407 undi, ekoran rasa tidak puashati terhadap bekas ADUN kontroversi Umno, Datuk Zakaria Md Deros.

Begitulah kisah katak keempat dari PKR yang melompat keluar, walau macammana pun kita kagum juga apabila sehingga kini tiada katak yang melompat keluar dari kandang PAS.

Setelah diteliti, rupa-rupanya tiadanya katak-katak melompat keluar dari kandang Pas selain dari Ibrahim Ali ialah kerana takutnya mereka kepada lafaz taklik yang mereka buat semasa nak jadi calon Pas dahulu.

Rupa-rupanya setiap calon Pas diwajibkan membuat lafaz taklik, perkara ini didedahkan oleh blogger Mahaguru iaitu salah seorang yang hadhir didalam pertemuan dengan Hassan Ali dan Nasaruddin Mat Isa dengan para blogger yang pro Umno di rumah Hassan Ali sehari dua yang lepas .

Blogger Mahaguru menceritakan bahawa Hassan Ali mendedahkan beberapa perkara penting, salah satunya adalah tentang kebenaran bahawa barangsiapa sahaja calon pilihanraya PAS yang dipilih untuk bertanding didalam Pilihanraya Kecil atau Pilihanraya Umum.

Sama ada untuk jawatan ADUN atau Ahli Parlimen dibawah tiket PAS, maka mereka terlebih dahulu diwajibkan menandatangani ikrar lafaz taklik akan menceraikan isteri jatuh talak tiga SEANDAINYA mereka, setelah menang pilihanraya tersebut dan mengelat mengkhianati PAS dan lompat ke parti lawan!

Dengan pendedahan ini, barulah kita faham, kenapa Hassan Ali tidak berani melompat masuk Umno .....................kah...kah..kah.

Rupa-rupanya dia takut isterinya tercerai talak tiga secara otomatik jika dia masuk Umno...................

Bila dah tercerai talak tiga, isterinya kena nikah dengan orang lain dulu, baru boleh nikah semula dengannya.........................

Patutlah dia panggil blogger yang pro Umno kerumahnya...........rupa-rupanya dia nak mengadu bahawa dia tak boleh masuk Umno kerana masaalah ini........................... kesiaaaaaaan...dia.

Di sini saya mengucapkan syabas kepada kepimpinan Pas kerana membuat syarat ini, walau pun nampak agak ganjil tetapi tindakakn ini adalah betul untuk menjaga kepentingan parti dari mereka yang tidak bertanggung jawab dan tamak.




Tiada ulasan: