Rabu, 28 Oktober 2009

Keputusan yang mendebarkan malam ini

Setelah saya membaca maklumat-maklumat terbaru dari para blogger yang menyebut bahawa mereka antara yang hadhir didalam pertemuan antara Hassan Ali dan Nasaruddin Mat Isa dengan para blogger di rumah Hassan Ali .


Bahawa beberapa perkara yang disahkan benar .......

(1) Isu kerajaan Perpaduan antara Pas dan Umno ini sebenarnya telah di bincangkan oleh seluruh pimpinan atasan Pas. cuma Nik Aziz tiada dalam perbincangan ini.

Ulasan: maksudnya memang wujud suatu perbincangan secara serious tentang kerajaan perpaduan ini, cumamya Nik Aziz dan yang sealiran dengannya sahaja, sengaja tidak di jemput
supaya tidak mendapat tentangan.


(2) Seluruh Pimpinan Pas lah yang mencadangkan idea Kerajaan Perpaduan ini. Di ketuai oleh Haji Hadi sebagai Presiden dan seluruh majlis tertinggi Pas.

Ulasan : jika benarlah dakwaan ini, kononnya seluruh pimpinan Pas yg mencadangkan UG ini, kenapa Nik Aziz tidak tahu ATAU sekali lagi perkara ini sengaja dirahsiakan dari pengetahuan Nik Aziz supaya jika Nik Aziz melenting, katakan sahaja perkara ini fitnah, oleh itu Nik Aziz di tekan supaya minta maaf.



(3) Hussam memainkan peranan yang besar dalam membawa agenda Anwar meresap dalam politik Pas.

Ulasan : Tuduhan yg sengaja di lemparkan kepada Husam Musa, sedangkan agenda Husam sebenarnya ialah mempastikan agar Pas terus bersama Pakatan Rakyat, sedangkan geng-geng yg pro UG ini sudah berkira-kira mahu bersama BN pula.........tapi yg peliknya tak mengaku tu.......



Perkara diatas adalah antara intipati yang disahkan benar oleh blogger Al-banjari, manakala selainnya adalah nukilan blogger Gomo yang pro Umno. (demikian kata Al-banjari )

Walau macam mana pun blogger Al-banjari mengesahkan bahawa yang di boldkan dengan warna kuning tersebut adalah benar.

Berdasarkan apa yang tersurat dan tersirat ini, tambahan pula di tampilkan dengan ..............

Membuatkan saya termenung seketika .....................................

Apakah yang akan terjadi jika khabar angin ini bertukar menjadi benar ?

Tetapi saya percaya kalau pun mahu dijadikan benar ! bukan mudah ............................

Langkah pertama kumpulan pro UG ini perlu mempastikan supaya pengaruh Nik Aziz di kurangkan didalam Pas, oleh itu dijangkakan mereka akan mempastikan didalam mesyuarat khas malam ini nanti, mereka akan menekan Nik Aziz supaya membuktikan kumpulan pro UG ini masih berhasrat mahu mewujudkan kerajaan perpaduan tersebut sedangkan kononya mereka sudah tutup buku.

Bila Nik Aziz tidak dapat buktikan, mereka akan menekan supaya Nik Aziz minta Maaf, bila ini berlaku, kalau pun mereka tidak mengambil tindakan disiplin kepada Nik Aziz, sekurang-kurangnya imej Nik Aziz sudah tercalar.

Setelah imej Nik Aziz sudah tercalar, mudahlah mereka bertindak lebih jauh dengan menyingkirkan semua penyokong Nik Aziz di dalam jawatan kuasa tertinggi Pas pusat.

Bila ini terjadi, barulah mereka mudah mengadakan rundingan dengan Umno untuk menjayakan kerajaan perpaduan mereka.

Persoalannya, adakah majoriti ahli Pas bersetuju dengan kerajaan perpaduan ini ? kalau tidak bersetuju, mengapa didalam muktamar yang baru sahaja berlalu tempoh hari, semua rantimg dan kawasan terus mengekalkan jawatan presiden sehingga tidak ditandingi, serta para perwakilan terus memberikan kemenangan besar kepada orang-orang presiden ?

Jawapannya ialah, kemunkinan majoriti ahli tidak percaya bahawa presiden tergamak mahu mengadakan kerjasama dengan musuh tradisi mereka iaitu Umno, lagi pun Haji Hadi dan kumpulan pro UG menafikan semua tuduhan itu.

Malah mereka sanggup pula menuduh kononya semua ini adalah angkara Umno yang mahu memecah belahkan Pas sahaja, sedangkan Pas tiada niat pun untuk bekerjasama dengan Umno.

Maka majoriti ahli pun percaya bahawa ini adalah fitnah semata........itulah sebabnya kumpulan pro UG boleh menang didalam mengisi jawatan penting didalam muktamar tempoh hari.

Kini setelah Nik Aziz mencacadangkan supaya satu EGM diadakan bagi membuat keputusan samaada Pas mahukan kerajaan perpaduan atau tidak dan semua yang berminat dengannya di singkirkan atau dikekalkan, barulah ahli Pas buka mata.

Tetapi semuanya sudah terlambat, kini orang-orang Haji Hadi sudah ramai didalam Jawatan kuasa tertinggi Pas dan pada malam ini di sekitar jam 9.00 malam, mereka akan menekan Nik Aziz supaya membuktikan semua tuduhan atau menarik balik semua tuduhan .



Apakah yang akan dilakukan oleh Nik Aziz nanti ?.........................................tunggu dan lihat.






1 ulasan:

Teluk Bakong berkata...

salam ababina

Husam Musa pun dah mula bersuara, kita tengok malam ni untuk tindakan seterusnya