Selasa, 12 Mei 2009

Siapa juga yang mengatakan Najib tidak cekap, sahlah mata dia buta.

Wahai seluruh rakyat Malaysia, baik yang menyokong Barisan Nasional atau yang menyokong Pakatan Rakyat atau yang menyokong Parti Bebas, ketahuilah kamu sekelian bahawa sesungguhnya mulai dari hari ini, jika ada diantara kamu yang mengatakan kononnya pemerintahan Najib Razak tidak efision, tidak cekap, nyatalah bahawa kamu boleh di kategorikan =

(1) Jika kamu tidak gila, munkin kamu sewel

(2) munkin mata kamu buta agaknya ?

Cuba kamu lihat kes Nizar contohnya, Nizar mengambil masa 96 hari untuk mendapatkan pengesahan bahawa beliau masih menteri besar yang sah.

Tetapi apabila terkena batang hidung BN yang berwakil walikan Zambry, nah tidak sampai 24 jam, Mahkamah telah memutuskan bahawa keputusan di tangguhkan , maka Nizar yang baru mahu melabuhkan punggungnya di kerusi Menteri Besar terpaksa membatalkan hasrat tersebut.

Apa tak cekap lagi ke macam itu................

Begitu juga apabila rakyat melapurkan apa-apa juga penyelewengan dan rasuah yang melibatkan pemimpin BN yang lengkap dengan bukti dan sebagainya, tiada siasatan di buat atau kalau ada pun, akan diakhiri dengan kenyataan bahawa tidak cukup bukti.

Tetapi apabila orang-orang BN yang membuat lapuran berkaitan kononya ada penyelewengan yang dilakukan oleh pemimpin Pakatan Rakyat, maka walaupun buktinya hanya sebesar semut, tetapi di hebohkan bahawa SPRM mempunyai bukti kukuh, seperti yang dialami oleh MB Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim.

Apa itu tak cekap lagi ke.......

Apabila pemimpin PR memohon kebenaran untuk membuat sesuatu majlis atau ceramah, permitnya di luluskan, tetapi akan dibatalkan di saat-saat akhir.
Tetapi jika BN mahu membuat apa-apa juga majlis atau perjumpaan, walau pun di tengah jalan raya dan tidak memohon permit, tidak akan diapa-apakan.

Apa itu tak bagus lagi ke BN memerintah, apa tak adil lagi ke BN memerintah..............

Heeee kamu ni memang tak ada otak jika kamu mengatakan bahawa BN tidak adil...............






1 ulasan:

ababina328 berkata...

kepada sdr Azlan, yg blognya #
Akar Umbi , saya minta maaf sebab ulasan sdr telah hilang dan tidak dapat diterbitkan.... ini adalah kesilapan saya sendiri....harap maaf.
saya mengambil kesempatan di sini mengucapkan ribuan terima kasih diatas kesudian sdr memberikan komen di blog ini.