Sabtu, 12 Disember 2009

Mereka semakin bengong

Semakin hampir menjelangnya tahun baru 2010, BN dan Umno nampaknya semakin terdesak, talian hayat terakhir Umno didalam usaha mengekalkan kuasanya ialah meniupkan api perkauman dikalangan rakyat pelbagai kaum di negara ini.

Terkini pemimpin Umno memutar belitkan issue peruntukkan Masjid yang di bangkitkan oleh Ahli Parlimen Taiping Nga Kor Ming, perkara ini sudah pun dijelaskan oleh beberapa bloger dari Pakatan Rakyat, antaranya Zulkifli Nordin yang juga seorang ahli Parlimen PKR dari Kulim yang sehingga kini terus berjuang dan mempertahankan kebenaran, ( Klik disini ) beliau sanggup bertindak mengeluarkan kenyataan yang kadangkala dilihat bertentangan dengan prinsip seorang ahli politik, sehingga merugikan partinya sendiri, tetapi demi kebenaran, dinyatakan juga.

Namun semua penjelasan tersebut masih tidak memuaskan hati pemimpin BN yang ketandusan issue untuk diketengahkan (Klik disini) oleh itu api perkauman tersebut terus di tiup, kerana itulah sahaja senjata berbaki yang masih ada untuk di gunakan oleh mereka.

Maka dengan kerjasama akhbar yang mereka kuasai, terus memutarbelitkan (klik di sini) kenyataan sebenar, berdolak dalik dan teraba-raba mencari issue.

Namun apabila ABIM iaitu sebuah gerakkan Dakwah dan bukan merupakan sebuah pertubuhan politik juga mencadangkan supaya Kerajaan menambah dana untuk rumah ibadat bukan Islam, ianya jelas boleh membuatkan Umno mati tersepit.

Didalam issue Biro Tata Negara (BTN) contohnya, apabila ramai ahli Parlimen dari pembangkang mengungkitkan tentang modul BTN yang bersifat perkauman, namun pada mulanya dinafikan oleh beberapa pemimpin BN, tetapi selepas keluar kenyataan dari Datuk Sri Najib Tun Razak, yang bersetuju supaya modul BTN dikaji semula supaya lebih sesuai dengan konsep 1 Malaysianya,

Maka saya percaya selepas ini, suara-suara yang menyokong Mahathir yang menggesa supaya modul BTN dikekalkan dan mengutuk Nazri Aziz diatas kenyataannya yang menyokong cadangan pembangkang supaya modul BTN dikaji semula akan sepi dan kembali menikus.

Begitulah betapa bercelarunya perjuangan Umno dan kefahaman pemimpinnya didalam mengimbangi kehendak generasi baru rakyat Malaysia sekarang ini, yang semakin jelas mahukan sebuah negara Malaysia yang ditadbir secara lebih adil, telus dan berhemah. Lebih bercelaru lagi apabila konsep 1 Malaysia gagal di fahami oleh pemimpin Umno sendiri, mereka teraba-raba mencari maksud 1 Malaysia.

Apa itu 1 Malaysia ? ...........entah .......... 1 Malaysialah.......yalah, apa dia ?......tak tahu....

Begitulah keadaan yang dihadapi oleh pemimpin Umno sekarang, mereka tidak tahu dan tidak faham dengan misi dan visi pemimpin mereka sendiri, kerana apa ? kerana mereka hanya mampu menjadi pemimpin Pak turut.

Yang penting bagi mereka, dengan menjadi pemimpin, mereka boleh terus hidup senang, hidup mewah. Begitulah senario yang dihadapi oleh pemimpin Umno hari ini. Semua ini akan berakhir apabila rakyat yang sudah sedar akan kebengongan mereka, akan menghumbankan mereka kedalam tong sampah selepas PRU13 nanti................................tunggulah apabila tiba masanya nanti.









Tiada ulasan: