Ahad, 5 Julai 2009

Anggota PR sering bertelagah, mewajarkan BN terus memerintah .

Saya agak kecewa juga dengan pergolakan yang berlaku mutkakhir ini di dalam gabungan tidak resmi Pakatan Rakyat.

Nampak jelas dan terang bahawa Pakatan Rakyat tidak seiya sekata di dalam persefahaman mereka, masing-masing memang tiada semangat kerjasama.

Oleh itu apa yang tertulis didalam Utusan Malaysia ini Kemelut pakatan bukti BN terbaik walau pun tidak 100% benar, tetapi nampaknya boleh di pakai .............

Kepada para pemimpin PR, baik dari PKR, DAP, atau pun PAS, sedarlah kamu, bahawa rakyat sedang memerhatikan kamu, jika kamu semua masih bertelagah sesama sendiri, setelah Allah memberikan sedikit kemenangan didalam PRU12 dahulu, maka munkin elok jika Allah tarik semula kemenangan yang di perolehi ini didalam PRU13 nanti.

Bahawa sesungguhnya bukan mudah untuk menjaga kemenangan, oleh itu, dengan apa yang berlaku kini, membuatkan kita tersentak dari lamunan, bahawa BN telah berjaya mengekalkan kemenangan selama lebih dari 50 tahun, walau pun ada pertelagahan, tetapi tidak sampai memecahkan mereka.

Memang di akui persepakatan didalam PR terlalu longgar, semasa mula-mula dulu semuanya memperakui bahawa Datuk Sri Anwar adalah pemimpin PR, tetapi bila dah menang, masing-masing mula nak menaikkan pemimpin parti masing-masing.

Munkinlah agaknya jika PR berjaya memenangi pilihanraya nanti, lagi dahsyat perebutan untuk menjadi pemimpin.

Nampaknya selagi PR tidak berjaya memutuskan pemimpin yang benar-benar di terima semua pihak didalam Pakatan rakyat, maka bolehlah BN terus memerintah,

Begitulah adanya.............................................................................


Free Emoticon Courtesy of www.FreeSmileys.org

2 ulasan:

PAKCIK berkata...

Perikatan BN ( UMNO-MIC-MCA-PPP-dll ) adalah dibuat atas dasar kenegaraan..tetapi pakatan pembangkang @ pakatan Rakyat (PR), PKR-DAP-PAS ditubuhkan semata-mata untuk menjatuhkan BN.

niat asal pun dah bunyi lain..apatah lagi benda-benda lain.

.@blogger.com berkata...

Salam,
Saya melihat perlua ada pembangkang dalam kerajaan supaya ada check and balance tetapi bukan seperti sekarang yang terlalu nampak hendak menguasai sehingga sanggup mengenepikan kepentingan Melayu dan Islam. Yang akhirnya mendapat faedah adalah bangsa asing yang menangguk di air keruh. Keadaan sekarang sangat merugikan bangsa melayu. PKR tak punya halatuju yang jelas manakala PAS menpergunakan Islam semahunya untuk mendapatkan pengaruh politik.