Ahad, 12 Oktober 2008

Pertukaran kerajaan

Setelah berbulan-bulan Ds Anwar menwar-warkan bahawa pertukaran kerajaan akan berlaku didalam masa terdekat,mula-mula 16hb.sept. selepas itu kesuatu tarikh baru yang tidak ditetapkan lagi,

Terkini Pak lah telah membuat keputusan untuk mengundurkan diri dan tidak lagi mempertahankan jawatanya sebagai presiden UMNO, manakala tempatnya sebagai presiden akan ditandingi oleh Ds Najib yang jika menang sahlah akan menggantikan tempatnya sebagai Presiden.

Masaalahnya ialah apakah plan Ds Anwar yang terdahulu masih boleh dipakai lagi.... apakah masih ada ahli-ahli parlimen BN yang akan melompat ke pakatan rakyat atau mereka -mereka ini akan bersikap tunggu dan lihat......

Kebanyakan pemerhati politik merasakan bahawa ahli-ahli Parlimen ini akan menunggu dahulu pembentukan kerajaan baru di bawah pimpinan Ds Najib, dan akan melihat prestasi kepimpinanya terlebih dahulu.

Bila keadaan seperti ini Ds Anwar berada didalam keadaan serba salah, kemungkinan besar Ds Anwar yang kini menyandang jawatan sebagai ketua pembangkang akan memegang jawatan itu sehingga ke PRU 13.

Jika didalam PRU13 nanti Pakatan rakyat menang mejoriti, bolehlah Ds Anwar menjadi perdana menteri ...................

Masaalahnya umur Ds Anwar telah semakin lanjut, mampukah beliau terus menghadapi pancaroba sebagai seorang ahli politik didalam dunia politik yang serba mungkin ini....................................... Wallahuaklam .

1 ulasan:

Unknown berkata...

we wait and we see