Selasa, 24 Mac 2009

Nizar Jamaluddin Calon Pakatan Rakyat di P059 Bukit Gantang


Tepat jam 10.47 malam Tuan Guru Hj Abdul Hadi Awang, Presiden PAS telah mengumumkan DS Ir Mohd Nizar Jamaluddin sebagai calon Pakatan Rakyat sempena PRK P059 Bukit Gantang. Nizar yang masih menjawat jawatan Menteri Besar yang sah mengikut undang-undang telah dinafikan hak beliau oleh Kerajaan Haram Negeri Perak sekarang ini.

Sementara itu di Mahkamah Persekutuan harini, Panel lima hakim menetapkan bahawa isu mengenai takrif Perkara 16 (6) Undang-undang Tubuh Negeri Perak perlu didengar dan diputuskan oleh Mahkamah Tinggi dan perkara itu hanya boleh dirujuk kepada Mahkamah Persekutuan menerusi rayuan.

Mahkamah Persekutuan hari ini mengetepikan semua perintah Mahkamah Rayuan pada 20 Mac lepas, dan mengarahkan agar kes itu dirujuk semula ke Mahkamah Tinggi untuk didengar oleh Hakim Lau Bee Lan. Tiada tarikh ditetapkan.

Ape kebende.......lah, tolak sana, tolak sini ............akhirnya tiada tarikh ditetapkan ............

Apa-apa pun diharap Datuk Sri Ir Mohd Nizar Jamaluddin akan memenangi kerusi Parlimen Bukit Gantang itu nanti ..........

Hanya dengan kemenangan besar nanti, barulah dapat menutup mulut para blogger yang menyokong BN, macam-macam mereka kata kepada Nizar, tamaklah, konon alim lah, dan bermacam-macam lagi kata-kata nista .

Sebenarnya kata-kata nista tersebut hanya akan menguatkan lagi semangat penyokong Pakatan Rakyat didalam menghadapi PRK itu nanti .

Tiada ulasan: