Isnin, 11 Januari 2010

Ingatan kepada penyokong PR

Adalah dengan ini di peringatkan kepada para penyokong Pakatan Rakyat, baik daripada mana-mana parti pun, supaya jangan gatal tangan, cuba-cuba nak melempar bom petrol kearah mana-mana Gereja.

Ini adalah kerana di dalam keadaan PDRM ketandusan idea bagaimana mahu menangani masaalah pembakaran Gereja sejak akhir-akhir ini, di khuatiri ada diantara penyokong PR yang bertindak bodoh membaling bom petrol ini.

Jangan lupa kita mentimun, kalau geng PR satu orang saja yang buat, nanti semua yang berlaku itu, di tuduh kepada PR.

Umno suka sangat kalau perkara ini berlaku, bolehlah dia orang tuduh PR yang jahat dan sebagainya.................ingat tu..................


Sebagai tambahan, maka di bawah ini saya copy sepenuhnya dari blog Mutaligat

Memang sudah menjadi amalan dunia bahawa salah satu cara untuk menutup sesuatu isu besar dan rumit ialah dengan mencipta isu lain yang sensitif dan sensasi.

Semua orang tahu antara isu yang hangat diperkatakan sebelum ini ialah isu kehilangan enjin jet, isu PKFZ, isu kenaikan gula, isu MCA dan lain-lain. Kini isu-isu ini sudah hilang kerana ada isu yang lebih sensitif dan sensasi iaitu isu serangan ke atas gereja kristian.

Apakah isu ini sengaja direka dan ditempa oleh pihak-pihak tertentu untuk menutup isu lain yang sememangnya membuktikan Umno/BN lemah dan lembap dalam mentadbir negara.

Mahu tidak mahu kita terpaksa mengaku bahawa inilah satu antara seribu cara untuk menyelesaikan sesuatu masalah iaitu menutup isu dengan isu lain yang direkacipta.

Samada isu serangan gereja dan kalimah Allah ini direkacipta untuk kepentingan golongan tertentu sama-samalah kita fikirkan.

Rakyat sudah matang dan kenal siapa Umno/BN. Mereka sudah memerintah lebih 50 tahun .......tepuk dada tanya Iman, tepuk dada tanya akal fikiran kita jangan tanya nafsu .....





Tiada ulasan: