Isnin, 18 Januari 2010

Ada orang sangat sedih - harapan tak menjadi


"Allah" adalah isu sensitif apabila Mahkamah memutuskan bahawa orang Kristian boleh menggunakannya. Isu ini cukup sensitif dan boleh menjadikan Negara ini porak-peranda.

Sesetengah mereka itu sangat mengharapkan agar isu ini memecahkan hubungan kaum dan agama di Negara ini. Mereka berharap agar kejadian-kejadian melimpar molotov cocktail (bomb) dan cat kearah gereja akan menyemarakkan satu emosi dikalangan penganut Kristian supaya bertindak balas.

Orang Islam akan terus memusnahkan gereja dan orang Kristian akan membakar masjid dan surau. Itulah harapan mereka. Apakah tujuan mereka? Mereka berharap supaya Negara ini pecah keamanan, huru hara dan haru-biru supaya satu pemerintahan Mageran dapat ditegakkan, semua parti-parti politik diharamkan dan semua kerajaan dari pusat hingga ke Negeri-Negeri dapat diperintah melalui undang-undang dharurat, parti-parti politik diharamkan, dan mereka akan memerintah manakala semua pemimpin aktif pembangkang akan ditahan dibawah ISA.

Rupa-rupanya harapan mereka tidak menjadi. Perbuatan jahat dari mereka melimpar bomb dan cat tidak berbalas.

Apa yang berlaku Parti-Parti Politik Pembangkang dan NGO-NGO Islam mengambil keputusan untuk turun menjaga gereja-gereja supaya perbuatan jahat dari mereka itu dapat dihalang. Orang Islam turun menjaga keselamatan gereja, satu fenomena yang cukup luar biasa yang mencemaskan golongan mereka yang jahat itu.

Kemudian, pemimpin-pemimpin yang memperjuangkan Islam mengatakan adalah tidak mengapa bagi penganut-penganut Ugama Kristian untuk memanggil Tuhan mereka sebagai Allah seperti panggilan yang dibuat beribu-ribu tahun dulu oleh penganut-penganut Yahudi dan Kristian dan seterusnya penganut Ugama Islam.

Mereka yang jahat dan jahil ugama sahaja cuba mengsensasikan isu ini bukan untuk tujuan ugama tetapi tujuan politik kerana sokongan rakyat kepada mereka sudah menipis dan mereka berharap mereka dapat mengujudkan pemerintahan dharurat dan demokrasi dipadamkan.

Kini, mereka sangat bersedih kerana harapan mereka tidak menjadi. Rakyat Malaysia dari semua kaum dan agama kini bersatu, dan tempat mereka yang jahat dan anti-rakyat sudah kehilangan!

Keseluruhan entry diatas di petik dari ( Blog Haji Suhaimi Said )





Tiada ulasan: