Ahad, 17 Januari 2010

Usah di tanya .

Apabila saya terpandang berita bahawa kononnya Anwar akan mencipta isu baru menjelang 25 Januari ? darah saya mengelegak serta merta, apa tidaknya, yang menjaja cerita tersebut adalah bekas Exco Angkatan Muda Keadilan (AMK), Azwanddin Hamzah yang kononnya pernah berkhidmat di akhbar rasmi PKR, 'Suara Keadilan' dan pernah memegang jawatan Ketua AMK Wilayah Persekutuan.

Sebenarnya di akhbar utusan meloya ini, apa-apa juga berita yang berkaitan Anwar Ibrahim, malah di tambah-tambah lagi yang bertujuan untuk memburuk-burukkannya, maka segala bekas-bekas yang tidak berguna akan menjadi sangat berguna dan sangat bererti bagi utusan meloya, yang pangkat paling kecil akan serta merta bertukar menjadi pangkat paling besar .

Tetapi perangai ini sebenarnya kalau kita teliti bukanlah sesuatu yang menghairankan, di ketika Anwar gah di persada politik negara, di ketika Anwar memegang jawatan Timbalan Perdana Menteri, akhbar utusan meloya ini jugalah yang sibuk menjaja kebaikan Anwar.

Di ketika itu segala yang dilakukan oleh Anwar adalah baik belaka ....begitulah ragam politik.

Kini Anwar di anggap pencabar kepada ketua no.1 negara, maka mahu atau tidak mahu, Anwar mesti di hapuskan dari pentas politik negara, bagaimana caranya, adalah terpulang kepada para pencacai melaksanakannya.

Kewangan tidak menjadi masaalah, kerana peruntukkan untuk tujuan tersebut sudah lama di sediakan, sudah lama di kumpulkan, dari mana sumbernya, usah di tanya, kerana kita mentimun, mana boleh tanya tentang Durian yang berduri, silap-silap tanya ISA menanti.

Begitulah falsafah demokrasi yang di ajar di Malaysia, Hakim, Polis, Sprm, dan semua cabang penguatkuasa serta media mesti di uruskan supaya faham peraturan bahawa mentimun tidak boleh tanya durian, durian memiliki kekuatan, boleh buat apa sahaja, mengolek kena, di golek pun kena.............

Kalau dah begitu keadaannya, maka apakah peranan rakyat jelata seperti kita ? apakah kita hanya berperanan melihat dan menonton sahaja ?...........kini semuanya terserah kepada diri kita sendiri ..................








Tiada ulasan: