Ahad, 19 April 2009

Lucu...................Barisan Nasional takut bertanding di Penanti.

Walau apa pun alasan UMNO yang buat masa ini mengetuai Barisan Nasional, berkaitan dengan kekosongan kerusi DUN Penanti, sehingga timbul persoalan dari kalangan pemimpinnya Wajarkah BN bertanding?.

Bahawa sesungguhnya kita sebagai penyokong setia Pakatan Rakyat, sangat patut berbangga kerana kita sebagai sebuah Parti yang kerdil dan serba serbi kekurangan, tetapi rupa-rupanya kita sangat digeruni oleh musuh kita yang telah pun menguasai negara ini selama 52 tahun.

Belum pernah berlaku didalam sejarah, tiba-tiba UMNO menjadi hilang " butirnya", UMNO yang selama ini menekan pembangkang, tanpa belas kasihan, tiba-tiba menjadi dayus, sehingga bekas Presidennya Tun Dr Mahathir terpaksa menggingatkan "Saya fikir kalau kawasan itu kawasan Umno, kita tentu bertanding, ini pasal kita ingat ini kawasan parti lawan, kita tak nak bertanding. Jadi kalau kita nak tunggu kawasan Umno, nanti tidak ada kawasan Umno, kita tak bertandinglah," katanya.

Disini jelas bahawa umno sudah berada di penghujung jalan, sesuai dengan teori RAHMAN yang memperakui huruf N adalah penghujung, bererti selepas Najib maka tamatlah pemerintahan umno.

Yang paling melucukan ialah, untuk menyembunyikan rasa takut mereka bagi menghadapi PRK DUN Penanti nanti, mereka memberikan berbagai-bagai alasan, kononnya untuk menjimatkan wang negara, kononnya mereka ini tidak mahu membazirkan wang rakyatlah dan berbagai- bagai alasan lagi.

Mereka juga tanpa segan silu menyalahkan Pakatan Rakyat, kononnya PR sengaja merancang perletakkan jawatan itu sebagai bahan uji kaji dan strategi untuk rakyat sentiasa mengingati kewujudan Pakatan Rakyat.

Tentang bahawa PR terpaksa meminta wakilnya mengosongkan kerusi demi menjaga kewibawaan Parti nya tidak dinyatakan, sebab bagi BN, soal meletakkan jawatan kerana wakilnya bermasaalah tidak menjadi budayanya, rasuahlah macammana pun tidak perlu meletakkan jawatan, sebab itulah Ali Rustam tidak letak jawatan..................

Free Emoticon Courtesy of www.FreeSmileys.org

1 ulasan:

Akar Umbi berkata...

Rasanya sekurang-kurangnya memberi ruang untuk melantik TKM1 Pulau Pinang, sementelah begitu sukar untuk memilih 1 antara 2. Umpama filem LABU LABI, dua-duanya anak Hj Bakhil tak setuju. Tak gitu?