Selasa, 16 Disember 2008

SAIFUDDIN NASUTION DEDAHKAN RASUAH PEMILIHAN TIMBALAN PRESIDEN UMNO

[Saifuddin+Nasution.jpg]

Di parlimen hari ini, Saifuddin Nasution Ismail yang juga ahli parlimen Macang, Kelantan. Semasa perbahasan didewan rakyat telah mendedahkan tentang seorang calon timbalan presiden UMNO yang menurutnya telah melakukan rasuah melalui juru-juru kempennya

Menurut Saifuddin, beliau ada bukti di mana pertemuan tersebut diadakan dan berapa wang yang bakal diperolehi iaitu RM500.00 seminggu serta tiket penerbangan dan penginapan hotel percuma, disamping itu,dia juga mempunyai senarai nama pemberi dan penerima wang tersebut .

Buletin Utama/16 Disember 08



Ini satu lagi berita yang menggemparkan, gempar kerana ianya dibangkitkan diparlimen dan yang membangkitkannya adalah seorang ahli parlimen dari PKR, saya rasa pasti ada komen dari pemimpin UMNO yang marah kepada Saifuddin Nasution kerana menyibuk didalam urusan UMNO.


Perkara seperti ini telah berlaku dahulu di Johor, apabila seorang pemimpin muda PAS Johor, ia itu sdr Mazlan Aliman telah membuat lapuran polis tentang rasuah politik didalam pemilihan disuatu bahagian di Johor.

Walau macammana sekalipun, saya berpendapat sebagai seorang warga negara yang bertanggung jawab, kita tetap membenci politik rasuah walau berlaku didalam parti apa sekalipun.

Tambahan lagi jika ianya berlaku didalam UMNO, iaitu sebuah parti yang besar, yang telah menerajui pemerintahan negara selama lebih 50 tahun.

Oleh itu adalah diharapkan supaya lembaga disiplin UMNO dapat menjalankan tugas nya dengan cemerlang tanpa mengira yang melakukan rasuah politik itu ikan bilis atau ikan jerung .

Sekian terima kasih ........................ jumpa lagi lain kali ......




# Amboi lembutnya nya ulasan aku diatas ....... saja-saja nak buat lembut .......tetapi kalau nak tahu parahnya rasuah politik didalam UMNO, silalah baca tulisan bekas calon BN di parlimen Tumpat, Kelantan iaitu sdr Dr.Asyraf Wajdi Dusuki .........................................................................



sila klik dibawah .........



UMNO Sudah Menjadi Parti Sdn. Bhd.



atau berita dibawah ini

TUDUHAN RASUAH POLITIK: BPR NAK SIASAT TAPI DISEKA...







Tiada ulasan: