Sabtu, 6 Disember 2008

SUHAIMI SAID PEJUANG RAKYAT YANG TIDAK BERNASIB BAIK



[DSC00294.JPG]

Sejak tersiarnya berita

Eksklusif: PKR Serius Akan Kembalikan Hak Raja

didalam Pahang Daily Online, saya sangat mengharapkan agar Tuan Haji Suhaimi Said ( THSS) seorang peguam merangkap ketua bahagian PKR kuala krau dan bloger "The Spirit of Lubuk Kawah" menulis didalam blognya berkaitan isu tersebut.

Saya mengharap begitu kerana , saya mengenali beliau sebagai seorang pejuang sosialis diera 70an, sebagai seorang pejuang sosialis, biasanya sangat kritikal dengan kuasa-kuasa fuedal begitu.

Alhamdulillah akhirnya hajat saya tercapai juga, apabila pada 5hb Dis 08 beliau menulis didalam blognya dengan tajuk "Imuniti raja -raja ".

Bagi saya THSS sepatutnya sudah lama menjadi menteri, lebih dahulu dari Sabaruddin Chik, iaitu seorang menteri yang berasal dari Temerloh.

THSS bergiat didalam politik sejak ditahun 70an lagi, cumanya dia tidak bergiat awal didalam UMNO, sebalik nya dia mula bergiat di dalam Parti sosialis rakyat malaysia (PSRM)

Saya percaya jika dia memulakan kegiatan politiknya didalam UMNO, insyaalaah dia sekarang adalah bekas menteri.

Walau macamana pun, oleh kerana jiwanya seorang pejuang rakyat, maka walaupun pernah akhirnya memasuki UMNO dan sempat memegang jawatan sebagai naib ketua umno bahagian Temerloh, tetapi tetap tidak sesuai dengan umno dan akhirnya keluar, lantas sekarang memasuki PKR.

Didalam PKR sekarang, dia memperjuangkan nasib orang asli didalam hal berkaitan geran hak milik tanah .

Beliau seorang yang sangat sederhana didalam menjalani kehidupannya, katanya dia sekarang senang je, dapat duit untuk minum teh dan belanja kawan-kawan makan dah.....

Semoga THSS tetap sihat dan terus dapat berbakti kepada masyarakat di negeri pahang.

Sekian wassallam








Tiada ulasan: